Blogování (v roce 2021) není mrtvé, jen je pro stárnoucí boomery

První blog jsem měla ještě jako dítko na již neexistujícím blog.cz. Může to být dobrých 15 let. Tehdy jsem na něj dávala blikající gify a texty Tokio Hotel – možná dobře, že je blog již nedohledatelný. Kam se za ty roky dostal internet, a hlavně blogování?

Pro většinu mých vrstevníku je vedení blogu trochu hipsterská záležitost. Je to jako psát brkem nebo cestovat parní lokomotivou. Ráda bych tvrdila, že je opak pravdou, ale není tomu tak. Nicméně blogování není mrtvé, jen je vintage, a to docela frčí.

Má smysl v roce 2021 blogovat?

Jistěže má. Jen je důležité si uvědomit, co od blogování očekáváme. I dnes je možné získat stovky čtenářů, ale rychlejší, a snazší cestou, je rozhodně nahrát fotku na instagram a nebo natočit TikTok. Stále však platí, že ten, kdo má nápad, ten se uchytí na téměř jakékoliv platformě.

Jak blogovat? Pár tipů na začátek

  • Nedávej si nesplnitelné cíle – není potřeba napsat každý pátek článek. Je lepší mít kratší přestávku, než vařit z vody. Čtenáře to spíš od čtení odradí.
  • Buď originální – i když je to obecně známá věc, tak zde opakování neuškodí. Vážně zvaž, jestli má smysl psát na téma, které zrovna vyšlo na Idnesu.
  • Nevyhýbej se vývoji – to, že jsi na něco změnil názor, neznamená, že jsi nekonzistentní. Klidně napiš na stejné téma nový článek, kde obhájíš své nové postoje. Sebereflexe je sexy.

Chci, aby mě někdo četl

Většinou autoři chtějí, aby jejich články měly čtenost, je to jedno z měřítek podle kterého se dá poznat, zdali to děláme dobře. Není to však jediné měřítko. Tak či onak je fajn využít dnešních možností. Už dávno to není jen o linkbuildingu a SEO optimalizaci.

  • Propoj blog se sockama – udělejte si pro svůj blog twitter, facebook, instagram. To je takové nutné minimum. Na tento blog chodí denně stovky návštěvníků z facebooku, desítky z twitteru a pár jednotek z instagramu (staří lidi na něm tolik nejsou). Zbytek je z google vyhledávání.
  • Push notifikace (možnost odběru, taková ta hovadinka v rohu webu) dělají také divy – dej lidem možnost odebírat novinky. Nový návštěvník při příchodu na blog dostane zprávu o odběru. Když se přihlásí, tak mu budou chodit aktualizace do mobilu nebo počítače.

Hlavní je návštěvník z mobilu

Rozhodně je dobrý nápad zařídit responzivní vzhled, který dokáže udělat přátelské, čitelné prostředí na mobilech. Důvod je prostý, většina (u mě to je třeba 75% návštěv) jde z mobilu. Takže, kdo nemá mobilní verzi, ten přichází o značný počet čtenářů.

Kašli na reklamu

Pokud to není vyloženě nutné, tak si na blog nedávej placenou reklamu. Skoro nic na tom nevyděláš, a hlavně si pracně získané návštěvníky odeženeš pryč. Za těch pět stovek měsíčně to nestojí, stejně má většina lidí Adblock.

Náhledový obrázek

Upřímně, v moři fancy contentu je občas fajn vyčnívat. Docela se mi osvědčilo dávat do náhledového obrázku meme. Hlavně to dělat jinak než druzí, ale nebýt zase pozér.

Pac a pusu

Tak je z tebe blogger, vítej mezi boomery. Nezapomeň sdílet. A užívej blogování!

Líbíl se Vám článek?

Díky darům nemusí být na webu reklama. Děkuji všem, kteří přišpeli 🙂
PayPal
Bitcoin
Bankovní převod: Platební brána
BTC adresa: 1ECxFCzP3n3t6Rq8zMcQZpkPQbw2QYchWL