Keto dieta: tipy, co jíst, aby se člověk nezbláznil

Keto dieta/Proteinová dieta/low carb – je druh stravování, ve kterém se omezuje příjem sacharidů na nutné minimum – potažmo na nulu. Tento druh stravování je při správném výběru potravin dlouhodobě udržitelný. Je velmi populární pro svou účinnost při redukční dietě. Existuje řada produktů věnující se keto. Osobně nejsem zastáncem konzumace různých koktejlů a kaší. Jsou drahé, a jejich chuť většinu stejně odradí. Stejných účinků, se dá při troše znalostí získat z klasických potravin. Snižujete tím riziko, že vás tento druh diety omrzí, ušetříte, a hlavně se naučíte jíst.

Dnes si však ukážeme pár potravin, které se dají zařadit do běžného nízko sacharidového jídelničku, ačkoliv by to člověka nutně nemuselo napadnout. Je známo, že maso, mléčné výrobky, ořechy a olivy jsou to hlavní pro low carb. Ale to není zdaleka vše co může ketodieta nabídnout.

Jak jsem již psala v předchozím článku: Nehodlám hladovět, a zrní mi nechutná – nežeru cukry. Nejsem zrovna typ člověka, který by zvládl něco dodržovat striktně, a skoro ve všem si hledám zkratky. U jídla obzvláště. Keto dietu jsem prvně začala kvůli redukci váhy, po pár týdnech jsem dosáhla svého, ale u keto jsem již zůstala. Začala mi vyhovovat, nejen chutí, ale také protože je to pro mě lenivý druh stravování, který si dokážu pohlídat. Navíc díky tomu nemám chuť na “cukrové” pokrmy. A nemám potřebu v noci vykrádat ledničku. Což jsou pro mne značná pozitiva, a důvod proč nadále pokračovat ačkoliv již hubnout nechci. A říkala jsem něco o energii? Rozhodně již nejsem tak unavená, škoda, že se dieta nepodepsala na lenivosti, ale to není chyba keto. 🙂

Konjakové nudle a rýže

Sacharidy: 0,5g Tuky:0,5g Bílkoviny:0,5g

Konjakové produkty, jsou ideální pro lidi, kteří si občas potřebují “zahřešit”. Konjak je rostlina, která je pěstována především v Japonsku. Ke konzumaci se používá hlíza, která bývá zpracována do podoby nudlí nebo rýže. Nudle vypadají podobně jako rýžové, jen nejsou tak průhledné. Konjak je obecně znám jako potravina, která se snad nejvíce hodí k redukci váhy. Obzvláště proto, že je jeho kalorická hodnota v lidském tělem takřka nulová. Konjak je především bohatý na vlákninu. V obchodech se dá pořídit menší balení za cca 45 korun. Svým nízkým obsahem sacharidu je bezkonkurenční, a velmi vhodný pro redukci váhy.

Proteinový puding Ehrmann

Bílkoviny: 10g Cukry:4-5g Tuky:1,5g

Osobně si myslím, že na trhu aktuálně neexistuje lepší puding. S největší pravděpodobností jste jej již někde viděli, prodávají se dokonce v Žabce. Puding má vysoký podíl bílkovin, a s cukry to je v rámci pudingu asi nejlepší co může být, pouze 4,5g na 100g čímž se tyto pudingy stávají ideálním sladkým jídlem. Velkým plusem je chuť. Není to žádný fejk, který se jeví jako sladká hrouda. Existuje řada variant: Čokoláda, vanilka, karamel, kokos, jahoda, karibská káva, jahoda. Tento puding nám doma nikdy nechybí. Cena za jeden pohárek (200g) se pohybuje kolem 50kč. Na Rohlík.cz a Tesco se dá občas pořídit za 35kč.

Večerní chlebík

Sacharidy: 3,6 g Bílkoviny: 28 g

Je obecně známo, že si keto dieta moc nerozumí s pečivem, které je povětšinou prošpikované sacharidy. Existuje však chléb, který má mnohonásobně nižší hodnoty sacharidů, a překvapivě je velmi chutný. Obzvláště pak doporučuji na tousty. Nunto dodat, že je cena krapet dražší. Pohybuje se kolem 50 korun za malé balení. Výrazně doporučuji chlebík uchovávat v lednici, protože se vám běžně může stát, že po jednom dni v chlebníku zplesniví…

Celerové hranolky

Sacharidy: 8g Bílkoviny: 1g

Na celerové hranolky jsem narazila úplně omylem. Nejednalo se o nějaký keto článek, jen obyčejný příspěvek na facebooku. Oproti bramborovým hranolkám, mají celerové čtvrtinové nutriční hodnoty.
Klasické hranolky: 35g sacharidů
Celerové hranolky: 8g sacharidů



Návod k přípravě:

  • Oloupaný celer nakrájejte na 1cm plátky (cca velikosti hranolek)
  • Hranolky vložte na 2–3 minuty do vroucí vody. … stáhnou se, a lepé se pak pečou
  • Hranolky okořenit, nejlépe grilovacím kořením s olejem, následně rozprostřete na plech, pečte v rozpálené troubě při 230°C asi 35 minut.

Na závěr ještě pár tipů

  • Tvarůžky – skvělý smradlavý přísun bílkovin, bez jakýchkoliv sacharidů
  • Uzený sýr – sice obsahuje nějaký ten sacharid, ale stále v malém množství, a hlavně je to rychlé lenivé jídlo
  • Pistácie – tento tip jsem si osvědčila, když jsem přestala kouřit. Nejde vůbec o výživové hodnoty, není to taková hitparáda, ale sacharidů není tolik, abyste si nemohli dát pistácii. Důvodem proč si dát pistácii není ve výživových hodnotách nýbrž v tom, že se musí loupat. To zaměstná ruce, a člověk se nenudí. Tím ztrácí potřebu loudit po bytě, nebo hledat něco na zub. Stejně je to s kouřením, člověk se prostě při loupání pistácie soustředí na něco jiného, a hlavně má zaneprázdněné ruce.

Dobrou chuť

Líbíl se Vám článek?

Díky darům nemusí být na webu reklama. Děkuji všem, kteří přišpeli 🙂
PayPal
Bitcoin
Bankovní převod: Platební brána
BTC adresa: 1ECxFCzP3n3t6Rq8zMcQZpkPQbw2QYchWL