Proč (ne)používat cenové srovnávače

Cenové srovnávače jsou častým nástrojem pro srovnání nabídek různých firem na jednom místě. Ať jde o mobilní tarify, elektřinu, dovolenou nebo klidně granule pro psy. Jejich obliba narůstá, a do budoucna to asi nebude jinak. Jsou však tak výhodné, jak se deklarují?

Cenové srovnávače mnohdy slibují, že jsou nezávislé – jejich nezávislost je povětšinou pouze zdánlivá. Mnohdy nedělá moc práce přijít na to, že daný srovnávač kope za nějakou firmu nebo dokonce, že firma, kterou upřednostňuje ve svých vyhledáváních, je firma, která je vlastní.

Většina věcí, která je zadarmo, není zadarmo

Chod stránek, personál, infolinka a propagace něco stojí, a k tomu všemu je potřeba také započíst zisk – jednoduše, nikdo to zadarmo neudělá.
I když se srovnávač zavazuje, že služby budou zdarma, tak to tak vyloženě být nemusí, a většinou ani nebude. Drtivá část těchto firem po vás chce uvést telefonní číslo a email. Proč ho potřebují? Protože vás chtějí otravovat.

Nezáleží na výsledcích vyhledávání

Chytřejší srovnávače se snaží působit “objektivně”. Proto mnohdy do svých vyhledávání obsáhnou i konkurenta, kterého vám nechtějí doporučit. Návštěvník vidí zajímavé nabídky. Roční sleva na elektřině až 5 tisíc proti mé současné ceně. To už většinu lidí donutí napsat svůj mobil a email. Ty ostatní dokážete donutit k vytvoření leadu (obchodní pobídce) třeba tím, že po uvedení svého emailu a mobilu “odemkne” neveřejné nabídky. Je pak v celku jedno, co v tom vyhledávači je. Většinou to nemusí ani odpovídat realitě. Důležité je jen, že má firma kontakt na člověka, který je snadno vábitelný, protože se sám poohlíží po změně. Takový lead je pro zkušenějšího prodejce naprosto snadná kořist.

Dobrý den, tady Jarda ze Srovnávače

Obchodník: reaguji na váš zájem o výhodnější energie.
Zákazník: no, já nemám zájem, já se jenom koukala…
Obchodník: máme pro vás ovšem neveřejnou nabídku, která je ještě o něco výhodnější, než jste vyhledala. Bla bla bla, cena za megawattu je guláš, okurka, a máte také ráda kočky? (Zákazník má email catlady1976@tld.com)
Zákazník: mám dvě kočky.

Nešlo vůbec o nic jiného, než podstrčit plnou moc, smlouvu nebo nabídku společnosti, která si koupila inzertní prostor u srovnávače. Je pak jedno, jestli se bavíme o kočkách, jitrnicích, autech. Hlavní je přimět zákazníka poslouchat. Když ho dostanete nad první tři kritické minuty hovoru, tak už je váš.

Ne každý srovnávač je svině prodejná

Povětšinou však platí, že nejlepší výsledky získáte stejně pomocí vlastního srovnání. Mnohdy to však není možné, je to časově náročné či nemáme znalosti, abychom si to zvládli řídit po svém. Většinou však stačí zavolat ke svému operátorovi, dodavateli nebo poskytovateli, a zeptat se, kdy vám u nich končí smlouva. To je totiž impulz pro operátora na druhé straně drátu, k tomu aby, se pídil po tom, proč chcete znát výročí, a při tom nabídl nějakou neveřejnou slevičku, aby zamezil zaječím úmyslům.

Jak jednat s obchoďáky

Pokud jste se přeci jen rozhodli pro to vyzkoušet štěstí, tak si rozhodně nechte všechny podklady poslat emailem. Na všechno si nechte dostatek času a nedovolte, aby na vás někdo naléhal, posílal kurýra nebo se vnucoval na osobní schůzku. Pokud vám obchodník bude tvrdit, že je nabídka limitována jen na tento den, tak rozhodně kecá. Chce jen urychlit podpis a vyhnout se zbytečným dodatečným otázkám.

Moudro na konec

Cena je rozhodně důležitým parametrem, ale neměla by být jedinou hodnotou při zvažování firmy, které se k něčemu upíšete.

Líbíl se Vám článek?

Díky darům nemusí být na webu reklama. Děkuji všem, kteří přišpeli 🙂
PayPal
Bitcoin
Bankovní převod: Platební brána
BTC adresa: 1ECxFCzP3n3t6Rq8zMcQZpkPQbw2QYchWL